Vraag Bestaat er een eenvoudige "Hello World" voor het maken van spellen?


Weet iemand van een eenvoudige "Hello World" voor het maken van spellen voor ubuntu? Ik heb de Aan de slag met snel video gezien.

Alle voorbeelden voor platformers of iets dergelijks?

BEWERK: Gewoon een samenvatting van de antwoorden.

Blender Game-engine - Gebruikt python

Pygame - Python

MonoGame http://monogame.codeplex.com/ - een soort XNA?

QuakeC - Dit is een Quake-achtige C-achtige lang. Zie: Steel Storm http://one.steel-storm.com/


17
2018-05-12 19:59


oorsprong


Zien: developer.ubuntu.com/community  "Neem deel aan AskUbuntu> Een samenwerkende vraag- en antwoordsite voor Ubuntu-gebruikers en -ontwikkelaars 100% gratis, geen registratie vereist Stel nu een vraag>" Ik denk dat askubuntu ook voor ontwikkelaars moet zijn. - a.m.
Ik vind persoonlijk dat dit prima is, omdat het op developer.u.c wordt vermeld op AU. Als het OP iets specifieker kan worden over wat ze zoeken, dan is dat het beste. - jrg♦


antwoorden:


Blender kan een 3D-spel maken met Python: http://www.blender.org/features-gallery/features/

Het is mogelijk om er een eenvoudig Hello World-spel van te maken, het is volledig geïntegreerd met Sound, Physics-simulatie, GLSL, plug-ins voor veel dingen (inclusief netwerk en web-plug-in), goede en professionele workflow.

3D Platformer: http://www.youtube.com/watch?v=BGqyvX4P6Pg

Functies demo: http://www.youtube.com/watch?v=SjFGDcGcEjE

Panda3D is cool, maar het is geen Game Engine, het is een stelletje Python Library waar je een Game Engine kunt samenstellen, maar die niet volledig en naadloos is geïntegreerd.

Ogre3D is hetzelfde, het is geen Game Engine, het is gewoon een 3D Graphics-engine, waar je een Game Engine kunt samenstellen, je moet bijvoorbeeld je eigen geluid coderen.


8
2018-05-14 15:41



Ik denk dat Ogre3D en Panda3D alleen een 3d grafische engine zijn en moeten worden gebruikt met SFML of SDL om uit te breiden van 2D naar 3D en met Bullet of PhysX om fysica te integreren. Het is eenvoudig om te doen als je al bekend bent met een van de bovenstaande. - cprn


Een snelle en eenvoudige optie is Snel.

Een project maken is net zo eenvoudig als het typen op terminal:

quickly create ubuntu-application my-new-project

Zie dit intro video.

Dit is ook een geweldige site: http://developer.ubuntu.com/get-started/ 

En, natuurlijk, de handleiding: man quickly 

Je zult python gebruiken, wat ook geweldig is voor 3D-spellen, zie Panda3D.


10
2018-05-12 21:04



Ja, ik zou met die beginnen. - Luis Alvarado♦
@desgua Ik heb die video gezien. Heb je enige ervaring met het gebruiken van Quickly als startpunt voor game-ontwikkelaars? - a.m.
Im denken snel + pygame (?) Werkt goed voor soort, punt en klik type games, misschien niet zozeer om platformers te maken ... - a.m.
Ik ben het niet met je eens. Er zijn zelfs mensen die python-code proberen te gebruiken voor Android-spellen (alleen om een ​​voorbeeld te geven van de kracht van python). Zie dit: kivy.org/#home - desgua
Pygame is redelijk goed pygame.org/news.html en als het gewoon geweldige snelle spellen maakt, kan Flash nog steeds niet kloppen. - David Pitkin


Net als bij elk besturingssysteem moet u een programmeertaal kiezen die OpenGL voor afbeeldingen kan gebruiken. Ontwikkel dan gewoon het spel.

Omdat veel applicaties op Ubuntu open source zijn, kun je er een in het softwarecentrum vinden die gratis is en gebruik je de volgende opdracht:     sudo apt-get source gameName Dat geeft je een idee van hoe games die al bestaan, zijn gemaakt voor Ubuntu. Je kunt ook onderzoeken hoe je Debian-pakketten verpakt voor wanneer je denkt dat je klaar bent om te distribueren.


6
2018-05-12 20:32



Waarom de OpenGL-vereiste? Er zijn veel alternatieve bibliotheken / talen die games kunnen maken. - Pubby
@Pubby, kan je wat noemen? - a.m.


Heb je PyGame bekeken? het is een geweldige bibliotheek voor het maken van spellen. Er zijn al veel spellen gemaakt die de code kunnen lezen en een ding of twee leren. Ik ben vrijblijvend mijn vrije tijd aan het leren om een ​​platformgame te maken, gewoon ter wille van het leren. Ik zal mijn lessen publiceren en later antwoorden met wat echt werk

Ga alsjeblieft kijken http://www.pygame.org/wiki/tutorials

Ik hoop dat dit helpt


4
2018-05-14 13:36



Ik heb + enkele pygames gezien. Kent u echte spellen die erin zijn geschreven? Real = Een hele game (niet alleen demo's) met fatsoenlijke graphics en gameplay - a.m.


Panda3D is een mooie cross-platformgamebibliotheek voor Python en C ++. Het is ontwikkeld en wordt beheerd door een groep in Carnegie Mellon, en het is gebruikt in een paar commerciële titels. Het voegt eenvoudigere abstracties toe over OpenGL, OpenAL en Bullet en er zijn een aantal voorbeelden die u kunt starten, waaronder een 2D asteroïden-spel.

http://www.panda3d.org/

http://www.panda3d.org/manual/index.php/Sample_Programs_in_the_Distribution


3
2018-05-14 14:13





Ik adviseer sterk om hierin geïnteresseerd te raken: http://monogame.codeplex.com/ 


2
2018-05-15 06:49



Dat ziet er ook best goed uit. - a.m.


Sommige game-engines die met ubuntu werken, zijn Panda3D en love2d. Beide zijn zeer gemakkelijk te leren en hebben goede documentatie en community.


1
2018-05-14 14:14





Helaas is er geen eenvoudige Hello World voor games. De kleinste Hello World die ik ooit heb kunnen bedenken voor een game met alleen maar code, niet snel of pygame, is ongeveer 50 regels C-code die opengl en verschillende C-headers bevatten, stelt een aantal opengl-dingen samen en opent een venster met hallo wereld gedrukt.

Game-programmering, zelfs op Linux, is niet zo eenvoudig als de meeste mensen denken.

Als je echter iets gemakkelijker wilt, heeft Blender 2.6 een ingebouwde game-engine, het maakt gebruik van Python en is zeer intuïtief, maar minder flexibel dan straight C + OpenGL naar mijn mening.

Sommige bronnen: nehe.gamedev.net Google;) er zweven andere rond, ik kan me de namen niet herinneren, sorry: |.


1
2018-05-14 14:18





Ik zou ook qt en qml willen aanbevelen


0
2018-05-15 07:52