Vraag Hoe werkt Unity in configuraties met meerdere monitoren?


Eenheid in 10.10 leek geconcentreerd te zijn rond configuraties met één monitor met een enkele taakworkflow. Dit werkt best goed op een netbook met een beperkt schermvastgoed.

Hoe schuift de huidige versie van Unity op naar multi-monitor en multi-tasking workflows?


39
2017-10-28 01:50


oorsprong


Hm. Er zijn geen multi-monitors op iPad of iPhone :) - Extender


antwoorden:


Voor 10.10 was ondersteuning voor meerdere monitoren rudimentair, omdat deze was gericht op netbooks - als u een presentatie gaf en Unity uitvoerde, wilden we niet dat het bovenste paneel op uw presentatie werd gelegd.

Voor 11.04 en 11.10 is de multimonitor-ondersteuning veel beter. Ik zal het hebben over hoe mijn setup werkt met Nvidia, maar ik heb niet de hardware om commentaar te leveren op ondersteuning voor ATI en Intel, dus hopelijk zal iemand daar afzonderlijke antwoorden op posten.

Voor 12.04 en 12.10 is er een specificatie voor hoe ondersteuning voor meerdere monitoren verbeteren op de desktop.

Nvidia Twinview

enter image description here

Elke monitor krijgt een paneel met de vensterbedieningen, het applicatiemenu en vervolgens de indicatoren. Wanneer de vensters gemaximaliseerd zijn, wordt elk venster geïntegreerd in het bovenste paneel van elk scherm. De indicatoren worden gekloond, zodat u nooit ver van het systeemmenu bent verwijderd.

Wanneer de vensters niet zijn gemaximaliseerd, wordt het applicatiemenu voor die app weergegeven op elk paneel van de toepassing, zodat u het menu niet helemaal op een ander scherm ziet:

enter image description here

ATI

Gebruikmakend van de open source ATI-driver met RandR (u instelt vanuit Monitor Preferences, zie screenshot), wordt hetzelfde resultaat bereikt als met Nvidia Twinview.

Monitor Preferences Screenshot

Bekende problemen:

Hier is een lijst met mogelijke combinaties van multi-monitor setups en hun resultaten:

Er zijn een aantal bugs (andere dan de eerste, het zijn over het algemeen kleine esthetische details):

  • Bug # 742544: Voor gebruikers met de secundaire monitor aan de LINKERZIJDE van de hoofdmonitor, wordt het opstartprogramma op de verkeerde plaats weergegeven en evenzo met betrekking tot de positie van het hoofdpaneel, Bug # 757652]
  • Bug # 769458: Bureaubladachtergrond niet correct weergegeven bij opstarten
  • Bug # 742020: Indicatoren worden getoond zoals geselecteerd op beide schermen
  • Bug # 743621: Incidentele problemen met applicaties die op volledig scherm worden uitgevoerd

Er is nog steeds het potentieel om de ondersteuning verder te verbeteren, bijvoorbeeld de suggestie in Bug # 755357 om twee algemene menu's tegelijkertijd actief te laten zijn.

Zie ook Wat is de juiste terminologie voor de UI-elementen van Unity?


23
2017-10-28 03:35



Er is ook een algemene push voor beter gedrag van meerdere monitors in 11.04, vanaf de X-stack. - RAOF
dit zal interessant zijn, want hoe ga je om met gnome_globalmenu in configuraties met meerdere monitors? - user2029
Ach jammer van die fout ... Mijn secundaire monitor is absoluut links. - zookalicious
Je zou kunnen vermelden dat TwinView kan worden geconfigureerd met behulp van gksudo nvidia-settings - Jader Dias


Het grootste probleem dat ik had met Unity was dat het mijn juiste monitor correct identificeerde als de primaire monitor en de launcher aan de linkerkant van die monitor liet zien.

Dit veroorzaakte het scenario waarbij ik de draagraket niet gemakkelijk kon aanroepen door de muis naar links te bewegen, waardoor deze naar de linker monitor schakelt. Om het opstartprogramma te tonen moest ik ofwel op Super drukken (Win-toets) of mijn muis naar het Ubuntu-pictogram op het bovenpaneel bewegen en dan langzaam naar links gaan.

Ik zocht kort naar een instelling die de launcher naar de rechterkant van het scherm zou verplaatsen, maar die ik niet vond. Wat me ertoe bracht terug te keren naar Gnome "classic" omdat het onmogelijk voor mij was om Unity te gebruiken met zijn huidige ondersteuning voor meerdere monitoren.


2
2018-05-19 20:15



Bug # 742544: voor gebruikers met het secundaire beeldscherm links op de hoofdmonitor, wordt het opstartprogramma op de verkeerde plaats weergegeven. - 8128
@fluteflute, voor zover ik het probleem begreep, is deze fout niet gerelateerd aan dit probleem. De juiste monitor moet de primaire zijn, maar het Unity-menu moet op de een of andere manier met de muis kunnen worden geactiveerd. Of plaats het menu aan de rechterkant ... - falstaff


Op dit moment is het een beetje dom uitgevoerd omdat er geen manier lijkt te zijn om de primaire monitor in te stellen. In de instellingen van de eenheidswerper wordt gesproken over "de linkerkant van het scherm". Wat waarschijnlijk een verstandige aanname zou zijn geweest tijdens het vorige millennium, toen niemand meer dan één monitor had, maar vandaag praten over "het scherm" is vergelijkbaar met praten over "de harde schijf" of "de usb-poort" of iets dat de gebruiker heeft waarschijnlijk meer dan één van.


0
2018-05-11 13:49



Ik heb de primaire monitor ingesteld bij het gebruik van de nvidia twinview, dus ik weet niet zeker wat je bedoelt. - Cas
Nou, ik kon fglrx niet op mijn touchpad laten installeren met wat ati mobility radeon, dus moest ik terugvallen op de open source driver waar ik nog geen manier heb gevonden om het te doen. - Sam
Bug # 742544: voor gebruikers met het secundaire beeldscherm links op de hoofdmonitor, wordt het opstartprogramma op de verkeerde plaats weergegeven. - 8128


Voor zover ik weet is er geen manier om het opstartprogramma op een andere monitor te configureren. Het gemakkelijkste lijkt te zijn om de fysieke verbindingen zodanig te verwisselen dat de monitor waarop de draagraket verschijnt de linker is. Dit is misschien niet mogelijk als u geen geschikte hardware-aansluitingen hebt.


0
2018-06-23 21:07





Ik heb echt het gevoel dat dit een update nodig heeft, aangezien ik eenheid gebruik op 14.04 met een 750ti, eigen drivers en drie schermen. Er zijn opties om een ​​startscherm op elk scherm te plaatsen, één scherm afzonderlijk, in- en uitschakelen van plakkerige randen, het scherm voor alle drie afzonderlijk draaien, veranderen van schalen, spiegelen, afbeeldingen plaatsen op alle schermen, volledig scherm op één en werken op de andere twee, voer een video uit op alle drie de schermen, of drie afzonderlijke video's (niet noodzakelijk ...). Het heeft een lange weg afgelegd en mensen die op zoek zijn naar ondersteuning moeten een actueel antwoord hebben.


0
2018-01-28 06:18